25 Haziran 2014 Çarşamba

Sağlıklı Bir Şekilde Forma Nasıl Girilir?


Malum yaz aylarını yaşıyoruz ve özellikle biz hanımların en büyük sorunlarından birisi "o bikininin içine nasıl girerim!" Yaz aylarını kendini belli etmeye başladığı andan itibaren hemen hepimizi bir telaş alır ve acilen zayıflamamız gerektiğini söyleyip dururuz.

Peki, bu acil zayıflama metotları ile giden kilolarınıza ek olarak giden sağlığınızdan haberdar mısınız?

Zayıflamak ve forma girmek kesinlikle birbirinden farklı bana göre. Zayıf olmak birçok sağlık sorununu birlikte getirebilirken, forma girmek sağlıklı bir kişi olmanıza yardımcı olacaktır. Artık herkesin bildiği gibi vücut kitle endeksi (body mass index) size ideal kilonuzu gösteriyor. Elbette bunu kendiniz veya internetten yardım alarak yapmanız mümkün. Yine de bir diyetisyene görünerek de sağlığınız adına ideal kilonuzu öğrenebilirsiniz.

Zayıf olmaktan daha çok forma girmek çok daha iyi bir görünüme sahip olmanızı da sağlayacaktır. Örneğin istediğiniz kiloya kadar zayıflamayı başardınız, ama kol, bacak ve kalça kısmınızda sarkma meydana geldi. Bu sefer kilolu halinize göre çok daha kötü bir görüntüye sahip olabilirsiniz. Bunun nedeni ise uygulamış olduğunuz yanlış zayıflama metotları nedeniyle kas yapınıza da zarar vermiş olmanızdır.

Peki, nasıl forma girilir?

Her şeyden önce forma girmek istiyorsanız bunu yalnızca yaz ayları için değil sürekli olarak istemelisiniz. Spor yapmayı düzenli bir hale getirmekte bu için en önemli noktası bana göre. Bu sayede yaz ayları geldiğinde "ölüm diyetleri" yapmanıza da gerek kalmayacaktır. Spor yapmaya ve genel olarak forma girmeye çalıştığınız da öncelikle bir doktor kontrolünden geçerek sağlığınızla ilgili sorunlarınızı araştırmalısınız. Örneğin, şeker hastası, tansiyon, kalp rahatsızlığınız olabilir. Spor ve diyet yapmaya bunları bilerek başlamalısınız.

Dikkat etmeniz gereken ikinci konu ise elbette yedikleriniz. Aşırı yağlı yemekler, sürekli hamur işi, kızartma, abur – cubur gibi alışkanlıklarınızdan mümkün olduğunca uzaklaşmaya çalışmalısınız. Hiç yemeyin demiyorum ama yeme miktarınızı ayarlayın. Ayrıca bu şekilde kilo kontrolü sağlarken, sağlığınızı da korumuş olacaksınız. Bol bol su tüketmeyi, kahvaltı yapmayı, meyve – sebze tüketmeyi, gerekli vitamin ve mineralleri almayı ihmal etmeyin. Eğer sürekli bir yemek yeme alışkanlığınız varsa, öğün aralarınızı kısa tutup yediğiniz miktarı azaltmaya gayret edin. Ara öğünlerinizi meyve, kuruyemiş yoğurt gibi besinlerle süsleyin mesela.

Hayatı düzenli bir şekilde yaşamak da emin olun sağlığınız kadar formunuz adına da önemlidir. Gece hayatı olan veya geceleri uyku problemi yaşayan biriyseniz metabolizmanıza büyük bir kötülük yapıyor olabilirsiniz. Metabolizmanız olması gerektiğinden daha yavaş çalışıyorsa bildiğiniz gibi kilo alırsınız. Metabolizmanızın çalışmasını engelleyen nedenleri araştırın. Bunların başında uyku problemleri, alkol, sigara ve öğün atlamak yavaşlatan nedenlerin başında gelmektedir.

Beslenme şeklinizi ve hayatınızı bir düzene koyduğunuz zaman çok daha sağlıklı bir kişi olacaksınız. Spor yaparak da kas ve kemik yapınızı güçlendirerek çok daha fit bir vücuda sahip olabilir ve o bikininin için çok daha büyük bir güvenle girebilirsiniz. Spor salonlarını sevmiyor olabilirsiniz, şahsen bende sevmiyorum. Ama doğa yürüyüşleri veya evinizde yapabileceğiniz birçok spor olduğunu biliyorum. İnternet üzerinden biraz araştırma yaptığınız zaman bunlara ulaşacaksınız.

Eğlenceli bir spor için zumbayı tercih edebilirsiniz mesela. Hem dans edip hem de form tutabilirsiniz. Pilates, aerobik, spuat gibi çalışmalar evde kendi başınıza yapabileceğiniz sporlar. Ama önce bir sağlık kontrolünden geçerek size uygun olup olmadığını öğrenmekte de fayda var.

Hadi bakalım hanımlar, güneşli sabahları evde miskinlik yaparak değerlendirmek yerine güzel bir yürüyüş ile değerlendirme vakti geldi de geçiyor bile!...